Przeglądając zasoby internetu w poszukiwaniu właściwej pracowni graficznej dla stworzenia loga firmowego, nierzadko spotykamy się z różnorodnością cen za ich wykonanie. Zanim jednak podejmiemy decyzję, warto zastanowić się, czego oczekujemy i co chcemy osiągnąć? Musimy zatem zdawać sobie sprawę z tego, że logo jest swoistym wizerunkiem firmy, który ma pomóc w odniesieniu sukcesu. Znak firmowy, zwłaszcza na początku drogi w biznesie, nie jest natychmiastową rozpoznawalnością – ją się buduje z upływem czasu. Powinien odróżniać nas od konkurencji, wpływać na stale rosnące dochody poprzez docieranie do coraz szerszego grona odbiorców, a więc tworzyć podstawę do zdobycia zaufania i, w konsekwencji, do wzbudzenia podziwu dla marki i pewnej lojalności. Logo to nie jest znak graficzny tworzony w ciągu pół godziny i za niską cenęLogo to inwestycja dedykowana oferowanym produktom lub usługom, które razem dają odpowiednią jakość, współtworząc wizerunek firmy na miarę uznanych marek.

Praca nad logiem wymaga wiele czasu.

Cena kształtuje jakość i ostateczny sukces

Oczywiście może się zdarzyć, że za niską cenę uzyskamy trafnie skonstruowane logo, ale najczęściej jest to dziełem przypadku i nie ma nic wspólnego z profesjonalizmem, czego przykładem jest Coca-Cola. Jej znak nie kosztował ani centa, ponieważ przypadkowym pomysłodawcą był Frank M. Robinson, księgowy i partner twórcy receptury napoju. Połączył dwa jego składniki: liści koki i owoców koli, zapisując je standardowym w owym czasie dla korespondencji biznesowych stylem pisma. Powstałe wtedy logo nie różni się zbytnio od tego z dzisiaj.

Ewolucja logo Coca coli

Trudno jest jednak pokładać nadzieję w eksperymentach, kiedy zależy nam na czasie, by zaprzęgnąć odpowiednie logo do zdobywania rynków zbytu. Zatem pozostaje nam skorzystać ze współpracy z profesjonalną pracownią graficzną, która gwarantuje najlepszy wizerunek firmy poprzez zaawansowany proces projektowy. Z pewnością świadomość, że nasze logo firmowe ma służyć przez wiele lat, powinna być kolejnym czynnikiem decydującym o wyborze pracowni graficznej z wyższą ceną, która z kolei kształtuje jakość na miarę sukcesu.

 

Różnice, które decydują o właściwym wyborze

Przede wszystkim liczy się doświadczenie, które przecież nie bierze się znikąd. Profesjonalnych projektantów logo firmowych charakteryzuje nie tylko wiedza zdobyta na uczelni, ale także to, co wydaje się równie istotne – nieustanne samodokształcanie, czerpanie wartościowych wzorców oraz unikanie podstawowych błędów, takich jak np.:

  • używanie więcej niż trzech kolorów,
  • używanie więcej niż dwóch krojów pisma,
  • tworzenie logaze zbyt dużą liczbą szczegółów,
  • brak rozpoznawalności znaku po zmniejszeniu, powiększeniu lub odwróceniu kolorów,
  • brak kojarzenialogo z daną firmą,
  • brak komunikacji ze zleceniodawcą,
  • projektowanie z wykorzystaniem cudzych grafik.

Wypracowane doświadczenie pozbawione powyższych błędów w połączeniu z naturalnym talentem cechującym dobrych grafików odzwierciedlone w ponadczasowych logach firmowych musi zatem kosztować odpowiednią cenę. 

Logo Apple projektu Roba Janoffa.